Sunday, March 8, 2009

Talking crap: Of nicknames & names

Wonderful Sunday 308 morning, is it eh? Before I start, please to be informed that this Talking Crap column will be a Sunday special. Ok, this week, I will write in rojak Malay in protest of the Gerakan Mansuhkan PPSMI march to the Istana Negara, KL yesterday. For those, who cant understand Malay, may I suggest you to get a dwi-bahasa BM-BI dictionary.
Minggu ini, saya nak citer mengenai nama samaran, nama sebenar & nama timangan. Entah, kenapa pula nak saya citer pasal benda2 ni, maybe pasal terbaca artikel di Remix kot. Dalam ingat2 lupa, teringat nama2 yg digelar kepada saya dan rakan2. Tapi, kalau difikir baik2, ada baiknya juga ada nama samaran, kalau orang yang namanya panjang & berbelit2 seperti ular berlingkar selepas kekenyangan. Jomla kita menyelami sebahagian dari nama2 tersebut.
Chermin - Ini saya punya, dulu masa Primary di SMS(dah tutup dah), bila cikgu BM membagi cerita mengenai Pulau Chermin di Teluk Brunei. Semua look at me, as if I know the story or jelmaan Pulau tersebut. So, if any1 who knows the story behind Pualu Chermin, please tell me, I would gladly post in here. Memalukan, sebuah pulau yang bersejarah, dijadikan sarang pemujaan untuk tahi judi & tahi dadah!
Teh O- Entahlah, dari mana ni datang? Ini, pun saya punya, masa Form 5, kalau dengar tak clear sebutan Cikgu Physics, aku fikir cikgu mahu teh O, rupanya she is calling me
Now, it is time to humiliate my rakan2, jgn marah nanti cepat tua
Maggie - Ini mate saya in F4/F5 punya, entahlah dari mana datang lagi. Tak tau lah pula usul-asalnya. Maybe, dia suka makan Maggie Mee kot or just singkatan nama dia. Mag, dont eat too much Maggie Mee, ada banyak MSG, later Mr Yeo angry, you cant answer his Chemistry questions, Mr Lim also because you kelupaan. !!!!!
Rasanya, dah cukup banyaklah ku menjadi 'tin kosong' hari ini. Chaw, guys!

No comments:

Post a Comment