Wednesday, June 24, 2009

Stories so far

Salam persahabatan & salam muhibbah kepada semua rakan2 yg mengikuti blog ini.
Semalam apabila, saya sedang melakukan 'pencarian harta karun'(buku GP) di dalam bilik komputer saya, terjumpa banyak naskah majalah lama saya. Nampaknya, makin menggunung simpanan majalah saya (orang gila majalah, baik jua bukan gila rokok) tetapi taklah setingggi Gunung Kinabalu kebanggaan Sabah, Negeri Di Bawah Bayu. Dari majalah2 tersebut, ingin saya memetik beberapa artikel yg menarik. Salah satu daripadanya ialah mengenai jika lelaki itu ada 'celeb crush' dengan selebriti problematic & muda macam Paris Hilton, Britney Spears atau Lindsay Lohan. Ini bererti dia sukakan gadis yg buat apa aje, tahu enjoy life & have fun. Lelaki begini happy bila melihat si aweknya is a risk-taker & dont care about what others think, the thing is 'if you like it, why care what other people think about it'.
Satu lagi artikel ialah mengenai dilema remaja tinggi & kurus macam saya ni. Its problematic you know, if your size is pelik. Masalah remaja tinggi ni macam saya ni, bila saya duduk nun didepan sekali didalam kelas, maka orang yg duduk dibelakang akan menghadapi kesukaran melihat apa yg guru tulis on the whiteboard. Kesiannya, orang belakang tapi kesian juga saya kerana kalau saya di-shift ke belakang sukarnya melihat apa yg ditulis oleh guru kerana saya menghadapi masalah dengan mata saya (ops, bukan mata juling okey). Kalau orang kurus memang susah cari baju (betul tak?), betul! Kalau pakai saiz S, nampak skinny, tapi kalay pakai M, taklah begitu nampak, tetapi baju tu macam baggy. Haih, dilema remaja kurus & tinggi, saya tutup, tak der modal nak cerita banyak.
Nampaknya, tsunami 2009 influenza AH1N1 telah melanda Brunei dengan MOH Brunei telah melaporkan kes pertama di Brunei. Nampaknya, cuti sekolah akan diextend lagi kerana menurut apa yg saya ketahui ada ramai orang ke Hong Kong, Thailand, US, Malaysia(KL, KK), Singapore. Yahoo!(Belum confirm lagi tau, tetapi memandangkan begitu ramai ke negara yg terbabit dalam H1N1, keberangkalian itu besar) Tetapi, apa langkah seterusnya MOE & MOH, pastinya akan memastikan bahawa pelajaran tak diganggu & wabak tak merebak.
Buah durian buah berduri
AH1N1 2009 tsunami
Kalau boleh panjangkan cuti
Cuti tak diguna dengan baik sendiri rugi
Bye! Salam percutian
P.S. Nak cari lagu Sodagreen(lead singer ada suara yg special) & Tank (MVnya touching my heart)

No comments:

Post a Comment