Tuesday, September 22, 2009

My Crazy Translation of my fav song for this yr

Its so much FUN listening to the radio, while they are playing with Guessing English songs translated into Malays. The song that I heard just now that was translated into Malay was Akon's I will be with you, but I like better the Chinglish version by Wilber Pan & Akon. Its still raya mood just the 3rd day, so how many 'duit raya' have you collected, how many 'tapak kuda' have you eaten? Right back to my crazy translation, of Spilled Water Cant Be Retrieved Back something something enjoy people!

Oh air tertumpah ke atas tanah
Oh ow woo ow woo ow wo ow
Oh ya
Ini adalah saya, cerita saya

Rap 1
Tak payah penjelasan
Awak tak perlu memberikan lebih penjelasan
Awak tak perlu berpatah balik dan mencari
Trend cinta sejati akan berubah
Cinta itu ada permulaannya tapi tiada penghujung
Orang selalu menyesal, bila air tertumpah ke atas tanah

Korus
Awak ingat tak mula-mula kita pernah merayau di jalanan
Saya akan membawa awak ke satu tempat sekelip mata
Apa yg dalam dilihat hanyalah mimpi.Ikut atau tarik diri
Ya, jangan berputus asa jangan cakap tidak
Air tertumpah ke atas tanah
Rap 2
Malam hujan 7 Julai itu
Ayah bawa mak dari kampung ke Bandar
Mereka pindah ke rumah pangsa 10 meter persegi dengan satu piano tua
Betapa hebatnya muzik?
Adakah awak akan lari dengan lelaki ini?
Mak lari dari rumah umur 17 tahun
Atuk kata, air tertumpah ke atas tanah
Air yg tertumpah ke atas tanah tak boleh diambil kembali
Atuk dan nenek takkan maafkan mak
Jadi, ayah bawa impiannya, impian sejak kecil bersamanya
Berkembang dan menjadi terkenal di Bandar
Muzik adalah masa depannya
Mak adalah rumahnya, kalau mak dah pergi siapa lagi yg akan menemani dan bercakap dengan dia, kecuali muzik
Korus 2
Vancouver hujan, Bandar cerah
Mengapa dan Kenapa hujan lebat ini mengeluarkan makna dariku
Aku sedang memikirkan kenangan manis
Muzik menandakan masa
Beri awak dengar perasaan sebenar saya, air tertumpah ke atas tanah

Korus
Rap 3
Januari 1995, kami tiba di Vancouver
Tak tahu bahasa orang putih, hmm hanya bahasa Melayu
Ayah dan mak bawa impian mereka (ke Vancouver), harap anak mereka akan merealisasikan impian mustahil mereka
Muzik impian saya
Darah ibu dan ayah saya kata 'Air tertumpah ke atas tanah'
Rap 4
14 jam penerbangan, 6 tahun kerja keras
Saya pulang ke rumah kami yg nyaman berbekalkan piano,keyboard dan komputer riba saya
Blue J adalah nama saya, JMY adalah masa lampau saya
Sekarang buat satu remix
Ini adalah lagu saya & ayah

Air tertumpah ke atas tanah
Air yg tertumpah ke atas tanah tak boleh diambil kembali
Apa gunanya menyesal sekarang?
Korus 2

Thats the end of my translation of this song. Thats a wrap for this posting. Bye, Enjoy Your Raya while I try to enjoy mine with lotsa worries. In case there are copyright issues with this post, I would gladly remove this post. Thank you

No comments:

Post a Comment